fbpx

Frieri på stranden, salt marker & indlæggelse på hospital

Sidst du hørte fra os var vi på en lækker strand tæt på byen Quy Nhon. Side har vi været i Nha Trang, set salt marker, været indlagt på hospitalet, besøgt en øde ø og været i storbyen Ho Chi Minh City.

Frieri på stranden i Bai Xep

Stranden i Bai Xep tæt på byen Quy Nhon var et godt gensyn, det var her jeg i juni 2017 friede til min nu kære hustru Thao.

Den første del af stranden hvor der ligger 2 små hoteller/resorts er godt beskidt. Det er her de lokale og vietnamesiske turister sidder om aften og spiser seafood, og glemmer at rydd op efter sig.

Går du 100 meter ned af stranden er der et lille omrde med lidt store sten og klipper, der er sand s du kan godt bade der. Herefter er der fin sandstrand til fri afbenyttelse.

Overnatning i Bai Xep, Quy Nhon

Der er flere muligheder for overnatning i Bai Xep. Der er et i den lidt dyre ende, og et godt og pænt hotel med pool og ligge stole på stranden og der hvor vi boede, som er mere afslappet.

Vi boede på Life’s a Beach hvor de både har dobbelt værelser, familie værelser og sovesale. Der er pool bord og rig mulighed for at slappe af og nyde en kold drink og de gode rytmer fra højtaleren.

Vil du have pool, så er Casa hotel/resort et godt bud. Her får du pool og bar ned til stranden hvor de har liggestole og parasoller.

Seafood i Bai Xep

Begge aftener i var der spiste vi lækker frisk seafood til få penge. Den ene aften fik vi hummer (eller noget ligner), stægte ris med seafood, store rejser og grillet muslinger. Det var super lækkert og til en pris vi ikke kan klage over – svarende til kr. 169,-

Nha Trang

Efter et par aftener med lækker mad tog vi videre til Nha Trang lidt længere sydpå. Nha Trang er normalt kendt for at tiltrække russere og derfor bruger vi ikke byen til vores gæster. Nu erd et jo coronatid, og derfor tog vi dertil for at

Her havde vi planer om at se stranden, salt markerne ca. 1 time fra byen, stranden omkring Doc Let, hvilket kunne gøres på 1 dag eller 2, men det skulle vis sig at vi blev i Nha Trang flere dage end planlagt – ikke af egen fri vilje.

Salt markerne & Doc Let stranden

Vi havde læst os til at det ville være bedst at tage afsted til solopgang, for at se salt markerne og de lokale arbejde.

Vi stod tidligt op og tog afsted, men det skulle vise sig at vi blev slemt skuffet ved ankomst. Der var 1 sød dame der arbejdede og fortalte os af de fleste normalt arbejder fra ved 14 tiden. Men at intet er normalt for tiden. Prisen på 1 ton salt er 300.000 vnd – kr. 95,-

Det er jo helt hen i vejret, og er ikke arbejdet værd. Men måske har enkelte ikke noget valg.

Det var dog spændende at se markerne og hvorden de udvinder salten.

Da vi kom tilbage til byen havde vi en let frokost – Bun Cha.

Indlæggelse

Eftermiddagen blev brugt på aflapning, indtil jeg fik det rigtig dårligt og tog på hospitalet. Det viste sig at jeg havde fået en infektion og at de ville beholde mig til dagen efter.

1 nat blev til 2 nætter – ikke frivilligt, men det var nok det bedste. Så det blev til 2 en halv dag på hospitale, og så var det vist tid til at komme videre. Så vi fik ikke set meget til stranden, et enkelt besøg blev det dog til.

Der blev også tid til at se Cham templerne (Ponaga) og besøge noget af Thaos familie. Sammen med familien kom i forbi en cafe, der har den bedste egg-coffee. I Hanoi laver de den originale, men her måske Vietnam bedste. Den kan bestemt anbefales hvis du kommer på de kanter under din rejse.

Nu går turen videre til PhanThiet og øen Phu Quy.

STIL SPØRGSMÅL - ELLER FÅ ET UFORPLIGTENDE TILBUD
  • Kontakt os her

Udfyld formularen med dine informationer og du vil modtag et tilbud fra os. Det er helt gratis og uforpligtende
  • Ønsker du tilbud på flyrejse?

Passagerinfo: For at kunne give pris og bestille rejse, skal vi bruge følgende information på alle rejsende: Fulde navn (som i passet) og fødselsdato.
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.